Ruszająca 2 września ogólnopolska kampania „Mistrzu, zwolnij” to nowa inicjatywa PZU we współpracy z Policją, mająca na celu podniesienie świadomości kierowców na temat bezpieczeństwa drogowego. Kampania, będąca kontynuacją akcji „Kochasz? Powiedz STOP wariatom drogowym”, przychodzi w czasach, gdy pandemia wypadków drogowych wciąż pozostaje aktualnym problemem. Celem projektu jest nie tylko informowanie o konsekwencjach nadmiernej prędkości, ale również promowanie zdrowego rozsądku wśród kierowców. W artykule przedstawiono szczegóły kampanii, dane o wypadkach drogowych oraz działania, które mają za zadanie poprawić sytuację na polskich drogach.
Inicjatywa „Mistrzu, zwolnij” ma na celu wprowadzenie kultury społecznej, w której zwracanie uwagi na niebezpieczne zachowania na drodze staje się normą. Organizatorzy kampanii pragną, aby każdy kierowca zdawał sobie sprawę z zagrożeń, jakie niesie ze sobą nadmierna prędkość oraz ryzykowne manewry. Istotnym jest również dawaność odpowiedzialności za bezpieczeństwo na drodze, o czym mówi nadinspektor Roman Kuster z Komendy Głównej Policji. Według danych, w 2024 roku na polskich drogach odnotowano blisko 1 900 ofiar śmiertelnych oraz ponad 21 000 wypadków.
Kampania jest szeroko zakrojona, a jej elementy obejmują m.in. milion naklejek z hasłem „Mistrzu, zwolnij”, które będą wręczane przez funkcjonariuszy Policji oraz przedstawicieli PZU. Spoty telewizyjne reżyserii Jana Komasy będą emitowane w ogólnopolskich stacjach, a dodatkowo w popularnych miejscach można spotkać billboardy przypominające o bezpieczeństwie. PZU organizuje także konkursy dla kierowców, które umożliwiają doskonalenie umiejętności jazdy. Kampania potrwa do końca września i jest zachętą do refleksji nad własnym zachowaniem na drodze oraz dążeniem do poprawy efektywności prewencji drogowej w Polsce.
Źródło: Policja Myszków
Oceń: Kampania „Mistrzu, zwolnij” – PZU i Policja działają na rzecz bezpieczeństwa na drogach
Zobacz Także