W Polsce zainaugurowano nową kampanię społeczną pod hasłem „Zwolnij, bo się przejedziesz”, mającą na celu zwrócenie uwagi na problem nadmiernej prędkości wśród kierowców. Inicjatywa realizowana przez Krajową Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, działającą w ramach Ministerstwa Infrastruktury, posiada swojego ambasadora – aktora Dawida Ogrodnika. Kampania kładzie nacisk na bezpieczeństwo i promuje odpowiedzialne zachowania na drogach. Jej celem jest przekonanie kierowców do refleksji nad własnym stylem jazdy.
Problem przekraczania prędkości wśród polskich kierowców często wynika z pośpiechu oraz przekonania o swoich umiejętnościach, w połączeniu z wiarą w możliwości techniczne pojazdu. Te czynniki przyczyniają się do niebezpiecznych sytuacji na drogach, co z kolei stało się impulsem do uruchomienia ogólnopolskiej kampanii „Zwolnij, bo się przejedziesz”. Jej celem jest nie tylko uświadomienie, ale też zmiana zachowań związanych z prowadzeniem pojazdów.
Kampania ma na celu propagowanie bezpiecznej jazdy poprzez delikatne sugestie, co symbolizuje postać Dawida Ogrodnika. W swojej roli stara się on nie krytykować, ale raczej doradzać, że warto zwolnić podczas jazdy, co przyczynia się do zminimalizowania ryzyka wypadków. Dalsze informacje i szczegóły na temat kampanii można znaleźć na stronie Krajowej Rady Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego, która umożliwia mieszkańcom zapoznanie się z materiałami dotyczącymi bezpieczeństwa w ruchu drogowym.
Źródło: Policja Myszków
Oceń: Ogólnopolska kampania „Zwolnij, bo się przejedziesz” zwraca uwagę na bezpieczeństwo na drogach
Zobacz Także